Stowarzyszenie

Półkolonie zorganizowane przez Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Olszany

Opublikowane przez: Kategoria: Stowarzyszenie wtorek, 22 lipiec 2014 19:01

Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Olszany, od wielu lat, organizuje w połowie lipca półkolonie dla dzieci i młodzieży prowadzone przez wychowawców – wolontariuszy: Marię Karkowską, Jakuba Janowicza, Klaudię Pantal i Ewę Ryznar...

Również w tym roku w dniach od 14.07.2014 do 18.07.2014 dzieci i młodzież miała zapewniony tydzień atrakcji oraz aktywności ruchowej, dzięki środkom pozyskanym przez Stowarzyszenie. Pierwszy dzień uczestnicy półkolonii spędzili na strzegomskim basenie, gdzie w promieniach słońca mieli możliwość wyszaleć się w wodzie oraz na boisku do siatkówki plażowej. W drugim dniu wodne szaleństwa zastąpiła turystyka piesza, ponieważ udaliśmy się na Zamek Chojnik, który znajduje się na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego  na wysokości 627 metrów n.p.m. Po ciężkiej wspinaczce udało nam się zdobyć zamek, z którego rozpościerał się przepiękny widok na całą okolicę. W środę 16 lipca udaliśmy się na całodniową wycieczkę do Jura Parku znajdującego się w Krasiejowie. Odwiedziliśmy Muzeum Ewolucji Człowieka, zobaczyliśmy unikatowe modele dinozaurów oraz skorzystaliśmy z nowoczesnego placu zabaw i rozrywki. Atrakcji było tak wiele, że cały dzień zleciał nam bardzo szybko i aż przykro było wracać do domu. Dzięki słonecznej pogodzie, mogliśmy się również opalać na  plaży oraz kąpać w triasowym jeziorku, które znajduje się na terenie Jura Parku. Wypoczynek nad wodą przyniósł wszystkim uczestnikom wyjazdu dużą ulgę. W czwartek uczestnicy półkolonii spędzili ponownie dzień na strzegomskich basenach wygrzewając się w słońcu oraz chłodząc się w wodzie. Natomiast w ostatnim dniu półkolonii udaliśmy się na wyprawę w góry do Rudawskiego Parku Krajobrazowego, którego główną atrakcją są Kolorowe Jeziorka, mieszczące się  na szlaku. Idąc ścieżką dydaktyczną zdobyliśmy jeden z najwyższych  szczytów Rudaw Janowickich Wielką Kopę , która znajduje się na wysokości 871 metrów n.p.m. Przez cały tydzień trwania półkolonii dopisywała nam piękna, upalna i słoneczna pogoda, dzięki której duża liczba dzieci i młodzieży spędzających  czas na wycieczkach miała mnóstwo frajdy i niezapomnianych wrażeń. Organizacja półkolonii była możliwa głównie dzięki  sponsorom, którzy wsparli nasze Stowarzyszenie środkami finansowymi. Pragniemy Im serdecznie podziękować za dobre serce i chęć wspierania, jakże potrzebnych, inicjatyw związanych z zapewnieniem dzieciom i młodzieży zorganizowanego wypoczynku w czasie wakacji. Dziękujemy!!
Nasi sponsorzy:
Ks. Proboszcz Józef Wróbel
Pan Henryk Purtak – Firma Drobiarska
Anna i Łukasz Komorniccy
Teresa i Zbigniew Sosik
Edyta Kryczka – Gillmaier
Rada Sołecka Wsi Olszany(fundusz sołecki)